BOSCH Tanıtım

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri’, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri’ ve ‘Tüketim Malları’ alanlarında beş ayrı şirket ile İstanbul, Bursa, Kocaeli, Manisa ve Tekirdağ’da faaliyetlerini sürdürmektedir. Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlayan Bosch Grubu, ilk fabrikasını 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. 2020 yılı finansal sonuçlarına göre 18.400 çalışana, 26,2 milyar TL ciroya ve 16 milyar TL ihracata sahip olan ve Bursa, Manisa ve Tekirdağ’da dört Ar-Ge Merkezi ve İstanbul’da ve Bursa’da iki Tasarım Merkezi bulunan Bosch Türkiye, ülkenin önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçilerinden biridir.

 

Şirket, “Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi” olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart’ta kurulmuştur. Robert Bosch GmbH’nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu’nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH’nin yüzde 94 hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH’ye aittir. Geri kalan hisseler, Robert Bosch GmbH’ye ve Bosch ailesinin sahibi bulunduğu bir şirkete aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG’de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir.

 

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 401.300 çalışana sahiptir (31 Aralık 2021 itibarıyla). İlk rakamlara göre şirket, 2021 yılında 78,8 milyar avroluk satış gerçekleştirdi. Bosch’un faaliyetleri dört sektöre ayrılıyor: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Tüketici Ürünleri ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketlerinden biri olarak Bosch; akıllı evler, Sanayi 4.0 ve ağa bağlı mobilite için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Bosch, sürdürülebilir, güvenli ve heyecan verici mobilite vizyonunu takip ediyor. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik hedefi inovasyonlar sağlamaktır ve ayrıca ya yapay zekâ içeren ya da yapay zeka yardımıyla geliştirilmiş veya üretilmiş olan ürünler ve çözümler ile ağa bağlı yaşamı kolaylaştırmaktır. Bosch, yenilikçi olan ve büyük bir ilgi gören ürünler ve servislerle dünya genelinde yaşam kalitesini iyileştirmektedir. Kısacası Bosch, ‘Yaşam için teknoloji’ oluşturur. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve yaklaşık 60 ülkedeki yaklaşık 440 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch’un küresel üretim, mühendislik ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsıyor. Dünya genelinde 400’den fazla lokasyonuyla Bosch Grubu, 2020 yılının ilk çeyreğinden beri karbon nötrdür. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 128 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında yaklaşık 76.300 çalışana sahiptir ve bunların arasında 38.000 civarı yazılım mühendisi bulunmaktadır.